Hanna Tainio

Hanna Tainio är vice verkställande direktör vid Kommunförbundet.

Hanna Tainio

En läkartidning damp ner i min brevlåda och där hittade jag ett recept på bärpaj som är allting-fri. Den är laktosfri, glutenfri och den bakas utan ägg, därav namnet. Passar de flesta med andra ord. Något måste ju också en sådan paj innehålla och i det här fallet ingår specialmjöl, smör och socker

Hanna Tainio

Coronaviruset har på kort tid drivit in kommunerna i en exceptionell situation både funktionellt och ekonomiskt. Kommunerna utsätts för ett enormt tryck att klara av de utmaningar och snabba vändningar som coronaepidemin innebär. Alla resurser styrs till hanteringen av epidemin. Samtidigt håller