Svenskt webbinarium

Evenemangstyp
On-line training
Svenska teamet

I det svenskspråkiga webbinariet om AN2024 behandlar vi aktuella frågor i arbets- och näringsreformen, bland annat namnfrågan och Kommunförbundets anvisning om hur kommunerna ska informera om de nya AN-tjänsterna.

I sändningen medverkar namnvårdare Maria Vidberg från Institutet för de inhemska språken. Institutet har tagit fram rekommendationer om hur de nya sysselsättningsregionerna ska namnges.

Vi får också ta del av hur förberedelserna med AN-reformen framskrider i Vasa och Borgå. Från Vasa medverkar projektchef Mari Pohjanniemi-Kivi och från Borgå kommunikationschef Hanna Mendelin.

Från Kommunförbundet medverkar Oscar Ohlis, utvecklingschef i det svenska teamet samt kommunikationsteamets sakkunniga Hanna Lassila och Margareta Björklund.

Webbinariet streamas av Studiolinjat (före detta Kunta.tv).

Oscar Ohlis
+358 9 771 2230, +358 50 409 6010
Ansvarsområden
  • integration på svenska