Aktuella översikter ska göra Kommunförbundets verksamhet synligare

Den 22 oktober börjar Kommunförbundet ge ut elektroniska översikter som bevakar förbundets verksamhet och ger dagsaktuell information om aktuella frågor inom kommunsektorn.  Kommunförbundets TOPP 3 kommer ut varannan vecka med skarpa kommentarer, forskningsresultat på hög nivå och nyttiga synpunkter.

Kommunförbundets TOPP 3 skickas i form av ett nyhetsbrev. Som namnet säger innehåller nyhetsbrevet tre aktuella och viktiga teman som belyser förbundets verksamhet.

- Jag är glad över att vi kommer att kunna nå en så omfattande publik med det nya brevet, som berättar om vad vi tänker om aktuella frågor här på Kommunförbundet och vad vi gör för att arbeta för dessa frågor, säger Kommunförbundets verkställande direktör Jari Koskinen.

Nyhetsbrevet vänder sig till kommunernas ledning och beslutsfattare och alla andra som intresserar sig för kommunsektorn.

- Brevet är ett resultat av kundernas önskemål. Vi vill tillfredsställa människornas kunskapstörst genom att berätta mer ingående om vad som händer på Kommunförbundet och hurdana ärenden vi jobbar med, säger Lauri Lamminmäki, relationsdirektör vid Kommunförbundet.

Kommunförbundets TOPP 3 kommer att ersätta det tidigare nyhetsbrevet Kommunpolitikern och genom omläggningen breddas läsarunderlaget. De som beställt Kommunpolitikern kommer automatiskt att få det nya nyhetsbrevet. Nya prenumeranter kan beställa nyhetsbrevet genom att fylla i beställningsblanketten.

Mindre byråkrati, mer fungerande tjänster

Men vilka normer kunde avvecklas? Samla in onödiga normer nu i november och december 2023! Kommunförbundet manar alla städer och kommuner  till insamling av normer som kunde avvecklas. Läs mera.