Kaffe med Uffe 25.10.2023

Räcker pengarna till i kommunen?

Information om evenemanget

Startdatum
Slutdatum
Evenemangstyp
On-line training
Arrangör
Kommunförbundets svenska team

Räcker pengarna till? Kommunekonomi är temat för Kaffe med Uffe den 25 oktober kl. 8.30 - 9.00. Välkommen med på vårt digitala morgonkaffe! Ulf Stenmans morgongäster är Unna Heimberg, finanssakkunnig vid Finansministeriets Kommun- och regionavdelning och Kommunförbundets sakkunniga Benjamin Strandberg

En gång per månad bjuder Ulf Stenman och hans team kommunerna i Svenskfinland på ett virtuellt, aktuellt och spirituellt morgonkaffe via Teams. Är du kommunalt anställd eller förtroendevald - välkommen med och diskutera!

Under den halvtimme långa sitsen tar vi upp ett eller ett par frågor, som är aktuella i Kommunförbundets intressebevakning.

Att delta kostar ingenting, men vi önskar att du anmäler dig på förhand.

Ett nätverk för dig som jobbar med språk och översättning i kommunsektorn

Kommunförbundet samordnar ett nätverk för översättare i kommunsektorn. Nätverket har också ett diskussions- och mötesforum på Teams.

Kaffe med Uffe

En gång per månad bjuder Ulf Stenman, direktör för Kommunförbundet svenska verksamhet på ett virtuellt, aktuellt och spirituellt morgonkaffe på Teams.
Läs mera: Kaffe med Uffe

Digifika - nätverk för digitalisering

Kommunförbundet arrangerar korta sessioner med presentationer och diskussioner om digitalisering på svenska i nätverket för Digifika.

Mer info om nätverket för digifika.