Pressmeddelande,

Från ullstrumpor till hemlig kärlek– kortlistan i FM i kommunal marknadsföring

De tio bästa tävlingsbidragen i FM i kommunal marknadsföring har valts. Det är nu 17:e gången som pärlorna inom kommunal marknadsföring utses. Sammanlagt 40 tävlingsbidrag deltog och av dem kortlistades 10.

På listan finns bidrag från olika stora kommuner runt om i landet, från Tusby i södra Finland till Salla i norr. Det västligaste bidraget kommer från Björneborg medan det östligaste kommer från Rautavaara.

I finalen i FM i kommunal marknadsföring deltar följande kommuner:

• Luonnostaan luontomatkailun helmeksi, Rautavaara kommun
  • Maailman onnellisin ihminen, Vasa stad och Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK
  • Murtaudu kehän ulkopuolelle, Janakkala kommun
  • Orivesi - Suomen Villasukkapääkaupunki, Orivesi stad
  • Paluumuuttajabongarit Jyväskylä stad och företagens kompetensrekryteringskampanj, Jyväskylä stad
  • Pohjolan rengastie, Uleåborgs turistnäring
  • Rakkauden taidetta – tunteen kautta Tuusula tunnetuksi, Tusby kommun
  • Salaa rakas Yyteri, Björneborgs stad
  • Save Salla / Salla 2032, Salla kommun & House of Lapland
  • Viinikanniemi - Asumisen järvihelmi Nokialla, Nokia stad

Kortlistans tävlingsbidrag presenteras och vinnarna utses 14.9 på Kommunmarknaden, vid seminariet som börjar kl. 14.

Syftet med tävlingen är att betona marknadsföringens betydelse för regionens livskraft och utveckling samt att sprida innovativa och användbara idéer och modeller i hela kommunsektorn.

Bekanta dig med tävlingsbidragen på kortlistan:

Tävlingsarrangörer är Finlands Kommunförbund, Finlands Regionala Utvecklingsorganisationer rf (SEKES ry)
och Föreningen Finlands turistorganisationer FFTO rf. Tävlingens samarbetsföretag Sanoma och Miltton bidrar med kampanjpriser.

Kommunernas digivecka 3-7.6.2024

Under veckan arrangerar Kommunförbundet webbinarier, workshops, diskussioner och träffar. Därutöver delar vi mycket information om kommunernas behov och resultat relaterat till digitalisering.

Bekanta dig med kommunernas digivecka