16.6.2022 kl 08.30-09.00

Slutdatum
Evenemangsstad
On-line

Den 16 juni kl. 8.30 dricker Ulf Stenman morgonkaffe tillsammans med Kommuntorgets chefredaktör Tommy Pohjola och FCG:s utbildningsansvariga Lasse Paukkonen. Det blir ett samtal om nyttan av kommunala nyheter på svenska och om FCG:s svenska utbildningar. Ställ gärna frågor och önskemål till gästerna.

En gång per månad bjuder Kommunförbundets svenska direktör Ulf Stenman och hans team kommunerna i Svenskfinland på ett virtuellt, aktuellt och spirituellt morgonkaffe via Teams. Är du kommunalt anställd eller förtroendevald - välkommen med och diskutera!

Under den halvtimme långa sitsen tar vi upp ett eller ett par frågor, som är aktuella i Kommunförbundets intressebevakning.

Tid: 08.30-09.00
Plats: On-line

Ett nätverk för dig som jobbar med språk och översättning i kommunsektorn

Digifika - nätverk för digitalisering

Kommunförbundet arrangerar korta sessioner med presentationer och diskussioner om digitalisering på svenska i nätverket för Digifika.

Mer info om nätverket för digifika.