Kommunmarknaden 9–10.9.2020 på webben, material

Lagkliniken på Kommunmarknaden 2020

Kommunmarknaden, logo

Kommunförbundets juristers traditionella finskspråkiga Lagklinik ordnades på nätet 9.-10.9.2020. Tack till alla deltagare! Hoppas att vi ses igen på Kommunmarknaden nästa år 15.-16.9.2021!

De finska föreläsningsmaterial för Lagkiliniken hittar du i slutet av sidan i bilagorna.

Lagklinikens program

Programmet var det samma bägge dagarna:

Bilaga 1: Sote-uudistus, direktören för juridiska ärenden Juha Myllymäki
Bilaga 2: Kuntalain muutokset, ledande jurist Riitta Myllymäki
Bilaga 3: Opetuksen järjestäminen poikkeuksellisissa tilanteissa, jurist Minna Antila
Bilaga 4: Kuntien viestintä somessa & chatboteilla, biträdande jurist Atte Kuismin-Raerinne
Bilaga 5: Lahja, testamentti ja valtionperintö kunnalle, jurist Joonas Jännäri

Mer:

Kommunmarknaden, material på svenska.

Kommunernas digivecka 3-7.6.2024

Under veckan arrangerar Kommunförbundet webbinarier, workshops, diskussioner och träffar. Därutöver delar vi mycket information om kommunernas behov och resultat relaterat till digitalisering.

Bekanta dig med kommunernas digivecka

Ett nätverk för dig som jobbar med språk och översättning i kommunsektorn

Kommunförbundet samordnar ett nätverk för översättare i kommunsektorn. Nätverket har också ett diskussions- och mötesforum på Teams.

Förändringar i kommunernas anvisningar för sökande av ändring

I kommunernas besvärsanvisningar ska två förändringar som skett sommaren 2023 beaktas.

Bekanta dig med rådgivning.