Suomi.fi-portalen

Kommunförbundet avvecklar blankettservicen

Kommunförbundet upphör med sin blankettservice på Suomi.fi den 31 januari 2017. Fram tills dess kan blanketterna laddas ner som vanligt via portalen suomi.fi.

Kommunförbundet har i dag 18 nedladdningsbara basblanketter på finska och svenska på webbsajten Suomi.fi (Se förteckningen här nedan).

Vid årsskiftet blir tjänsten avgiftsbelagd för Kommunförbundet och vi har därför valt att avveckla den. En stor del av blanketterna är till vissa delar föråldrade och kommer inte att uppdateras.

Blankettlista

• Ansökan om fastighets anslutning till vattentjänstverk (gäller i alla kommuner)

• Redogörelse för inkomst från företag (gäller i alla kommuner)

• Ansökan om tillstånd för täktverksamhet (gäller i alla kommuner)