Kommunförbundets, Kevas och Finlands Kommundirektörer rf:s enkät om kommundirektörernas arbetshälsa 2024 har öppnats

Kommunförbundet har skickat en enkät om kommundirektörernas arbetshälsa till alla kommun- och stadsdirektörer i Finland. Det är fråga om Kommunförbundets och Kevas enkät som har genomförts med 2–3 års mellanrum sedan 2007. Senast genomfördes enkäten i maj 2022.

Enkäten kan besvaras under maj månad. De första resultaten av enkäten offentliggörs på Kommundirektörsdagarna 15–16.8.2024 i Hyvinge.

Enkäten för år 2024 omfattar följande delområden:

• arbetsförmåga och arbetets svårighetsgrad
    hur besluts- och ledningssystemet fungerar
    ledningsgruppsarbete
    direktörsavtal och utvecklingssamtal
    trakasserier och hot
    resurser och ork i arbetet
    aktuella förändringar och karriärutsikter.

Resultaten från enkäten ger värdefull information om läget och utvecklingen för de finländska kommundirektörernas arbetshälsa. På basis av resultaten planeras i samarbete med Keva och Finlands Kommundirektörer rf åtgärder som kan stärka kommundirektörernas arbetshälsa.

Mer på Kommunförbundet.fi

Ett nätverk för dig som jobbar med språk och översättning i kommunsektorn

Kommunförbundet samordnar ett nätverk för översättare i kommunsektorn. Nätverket har också ett diskussions- och mötesforum på Teams.