AKUSTI - Regionalt och kommunalt samarbetsforum för informationsförvaltning inom social- och hälsovården

Välj svensk text i videons inställningar.

Forumet AKUSTI är ett gemensamt nätverk för regioner och kommuner, Kommunförbundet samt nationella aktörer. Nätverket stöder förändringar inom social- och hälsovårdens informationsförvaltning.

Verksamheten inom AKUSTI är öppen, utredningsresultaten kan utnyttjas och resultaten av utvecklingsprojekten tas i bruk i stor utsträckning. Ledningsgruppen inom forumet AKUSTI fattar beslut om val av samarbetsobjekt och inledning av projekt. Beredningsarbetet görs såväl av ett sekretariat med bas vid Kommunförbundet som av forumets arbetsutskott.
I samband med forumets halvtidsutvärdering kartlades prioriteringsområdena för verksamhetsåret 2019.

Prioriteringsområdena för arbetet är följande:

• ”Stöd för förändring”: Utredningar, anvisningar och sakkunnighjälp till stöd för organisationsförändringar och samordning av datasystemen inom social- och hälsovården.

• ”Gemensamt påverkansarbete”: Samordning av synpunkter från aktörer inom social- och hälsovårdens informationsförvaltning och främjande av dessa inom det nationella utvecklingsarbetet och lagstiftningen.

• ”Samarbete och nätverksplattform”: Ökad dialog mellan aktörerna i anslutning till utvecklingsteman för social- och hälsovårdens informationsförvaltning, bland annat genom nätverk, seminarier och studieresor.

Håll dig à jour med verksamheten inom forumet AKUSTI och evenemang som berör samarbetet inom social- och hälsovårdens informationsförvaltning. Beställ AKUSTI:s informationsbrev här. Tidigare informationsbrev hittar du här.

AKUSTI:s senaste marknadsföringsbrev

Elektronisk kommunikation från AKUSTI 5/2020

Elektronisk kommunikation från AKUSTI 4/2020

Elektronisk kommunikation från AKUSTI 3/2020