Kommunförbundets bloggar

Följ med Kommunförbundets bloggare i bloggserien På linjen.

Kommunikationsavdelningen betjänar gärna i frågor som handlar om Kommunförbundet.

Skribent

För ungefär en vecka sedan besökte jag och några kollegor Göteborg och Kvalitetsmässan som arrangeras i staden vartannat år. Pandemitiden har påverkat också Kvalitetsmässan, som skjöts fram i flera repriser från 2021, men i början av maj var det dags! På mässan blir man inspirerad av att höra om det

Skribent

Enligt gymnasielagen kan tillstånd att ordna gymnasieutbildning beviljas en kommun, samkommun, registrerad sammanslutning eller stiftelse. Gymnasieutbildning kan också ordnas vid en statlig läroanstalt. Det är alltså en mycket brokig skara som ordnar gymnasieutbildningen. Privata anordnare av