Kaffe med Uffe 3/2022 - vård på svenska

Evenemangsstad
On-line
Kommunförbundet

Vård på svenska är temat för Kaffe med Uffe den 25 maj när Daniel Sazonov intar morgonsoffan tillsammans med Johan Johansson.

Daniel Sazonov (Saml) är Helsingfors biträdande borgmästare i Helsingfors med ansvar för social- och hälsovårdsfrågor. Johansson Johan (SFP) är stadsstyrelsemedlem i Grankulla.

Sazonov och Johansson är förtroendevalda i Kommunförbundet. Sazonov är ordförande för förbundsdelegationen, Johansson är svensk styrelsemedlem.

Temat för morgonkaffet i maj är social- och hälsovårdsreformen och organiseringen av vården på svenska.

Kaffe med Uffe är ett virtuellt och aktuellt morgonkaffe där Kommunförbundets svenska direktör Ulf Stenman med aktuella gäster välkomnar kommunerna i Svenskfinland att delta. Är du kommunalt anställd eller förtroendevald - kom med och diskutera!

Under den halvtimme långa sitsen tar vi också upp ett eller ett par frågor, som är aktuella i Kommunförbundets intressebevakning.